Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Patronen tekenen

De communicatie hier is nog wat ingewikkeld, daarom heb ik getekende posters gemaakt voor mijn lessen. Iedereen is welkom en daardoor is de voorbereiding wel wat werk. Het is dus de bedoeling dat het voor jongens en de meiden leuk is. De lessen moeten ook geschikt zijn voor kinderen van drie tot en met zeventien jaar oud. Het niveau moet voor iedereen haalbaar en uitdagend zijn en dat brengt wel wat met zich mee.

De leerlingen variëren vandaag tussen de 3 en 15 jaar oud. Het differentiëren wat ik heb geleerd op de vrije school is hier ook wel toe te passen. Voor de jongere kinderen heb ik een voorbeeld gemaakt die ze kunnen inkleuren en de oudere kinderen mogen hun patronen zelf gaan creëren. Bij sommige is nog wat aarzeling te zien, omdat ze de Engelse taal nog niet helemaal kennen. Dus is het heel fijn dat Jasmin van veertien jaar mij wil ondersteunen door mijn verhaal te vertalen.

Mijn les start om tien uur in de ochtend. Mijn klas bestaat wel uit drie leerlingen. Niet veel later komen er vier bij en voor ik het weet zijn er zo’n zeventien kinderen bezig geweest met mijn tekenles. Naar 90 minuten gaan we toch maar de spullen opruimen. Iedereen helpt erg goed mee en voor ik het weet is alles weer zoals het voorheen ook was.

De tekenopdracht is patronen tekenen. Dit komt veel voor in alle stoffen die je hier ziet. Dit deed me ook besluiten om de voor mij gemaakte Longyi aan te trekken.

Aan het eind krijgen ze een kleurplaat die ze in hun eigen tijd kunnen kleuren. Het is nu vakantie en sommige kinderen wandelen alleen maar wat rond. Dat bracht mij op het idee wat mee te geven wat ze in hun vrije tijd kunnen doen.

Het filmpje van deze les is onderweg, maar aangezien het meer als anderhalf uur duurt voordat het geupload is en het hier al 2 uur s'nachts is geweest kies ik er toch maar voor om naar bed te gaan. Heb morgen namelijk mijn eerste meeting over het creatieve project wat hier al opgezet is.


Reacties

Reacties

Soedesh

Hey hoe gaat het daar . Luisteren de kinderen een beetje naar jou. Kun je daar een beetje wennen aan het cultuur verschil en aan al die aardige mensen. Als je ons mist stuur maar een berichtje ben ik en jou pap volgende week daar gr.

Henk

Ik zou wel graag met soedesh naar jou toekomen maar zo te zien is dat niet nodig ondanks dat jij hun taal niet spreekt lijkt het toch allemaal goed te lukken je krijgt de kinderen gemotiveerd om je lessen te volgen en met een mooi resultaat ben benieuwd wat we nog meer gaan zien ga zo door meisje wij zijn trots op jou

Michelle (blogger)

Hee Soedesh hier gaat het goed. Het is zeker wennen aan de cultuur van hier. De studenten zijn erg gemotiveerd en vinden alles erg leuk. Als er iets is zou ik ook wel het laten weten. Ik heb hier alleen niet het idee dat er iets mis gaat. Zoals mijn papa het al benoemd gaat het me hier heel goed af. Ik geniet van elk moment en zelfs als ik de weg kwijt raak. Ik hou jullie op de hoogte!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!