Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Abstract portret

In de les van gisteren hebben we een abstract portret getekend. Dit is een lastige opdracht en daarom heb ik al twee eigen voorbeelden gemaakt en doe ik het nog een keer voor in de les zodat ze allemaal kunnen zien wat de opdracht is. De opdracht is een gezicht tekenen van je klasgenoot zonder op het papier te kijken en alleen maar kijken naar degene die voor je zit. Het is merkbaar dat ze dit heel erg lastig vinden.

Ze zijn net als wij gewend om naar het blad te kijken en de potlood van het papier te halen. Naar vele malen opnieuw beginnen komt er wel vordering in. De leeftijd was van drie tot vijftien jaar oud. Dus gemiddeld een jonge groep, maar wel een groep die het snel op pakt en het ook niet erg vind om meerdere malen opnieuw te beginnen met de opdracht.

Jasmin was vandaag niet bij de les, omdat ze ziek was. Gelukkig namen wat oudere kinderen de taak over om te vertalen voor de jongste studenten. Door met handen en voeten uit te leggen kwam ik zelf ook al erg ver.

Ik was van plan deze week elke dag 90 minuten les te geven. Dat is gister erg goed gegaan, maar vandaag sloten er veel kinderen later aan door dat een andere les later klaar was. Ik wil iedereen de mogelijkheid geven deel te nemen, dit is de reden dat ik nog wat langer door ben gegaan. Alles wat uiteindelijk niet af is gemaakt neem ik mee en breng ik de volgende dag weer mee naar de klas, zodat ze het alsnog kunnen afmaken.

Reacties

Reacties

Nico

Leuke opdracht, Michelle!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!