Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

The zoo

Na even peinzen heb ik toch besloten om naar de Zoo te gaan. Wat ik van te voren al wist is dat het niet hetzelfde zal zijn als de dierentuinen in Nederland. Een groep van school gaat dezelfde dag, maar ik ga alleen aangezien ik s'ochtends mijn les geef. Op de fiets van Yi Mon vertrek ik naar de dierentuin. Het duurt even voordat ik het vind en dan blijkt dat ik een paar rondjes teveel heb gefietst. Ook op deze plek betaal je als buitenlander meer dan de lokale bevolking.

Er zijn verschillende soorten dieren in het park. Bij ongeveer elke kooi is er een tentje waar je eten kunt kopen voor de dieren. Ik koop wat bananen voor de olifanten, deze worden alleen niet gewaardeerd en weggegooid. Gelukkig eten ze de komkommer later wel. Bijzonder dat een olifant kan spelen op een mondharmonica, alhoewel het naar mijn idee niet zou moeten. De olifanten zouden in de natuur en in groepen rond moeten lopen en niet aan kettingen in een klein territorium moeten leven.

Ik loop een beetje door het park heen en zie wel dat ze op hun manier lief proberen te zijn voor de dieren. Zo zijn er bij de konijnen en cavia's parasols neergezet voor wat schaduw.

Bij de beren besluit ik van het pad af te wijken en loop verder naar achteren. Ik zie vier kleine beren verdeeld over twee hokken. Ze lopen rondjes voor hoever dat gaat. Voor deze kleintjes haal ik eten. Op het moment dat ik begin te voeren beginnen de andere twee geluiden te maken die ik nooit eerder heb gehoord, dit is echt een moment dat ik even tranen in mijn ogen krijg en er niet bij kan dat ze in zo'n kleine kooi leven. Dan komt er achter me opeens een bewaker staan. Er zijn vast niet veel mensen die hier komen. Hij laat me wel de beren voeren.

Dit is een goed moment om te besluiten terug te gaan naar de school.

Reacties

Reacties

Nico

Je pijnigt jezelf wel, dierenliefhebster!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!