Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Niet alleen rozengeur en maneschijn.

Na een paar korte nachten begint het je wel een beetje op te breken. Ik zou graag meer van mijn nachtrust genieten, maar de laatste nachten gaat het wat minder. Ik heb bulten op mijn lichaam, waarvan de dokter heeft bevestigd dat het bulten zijn van bedwantsen (dit zijn beestje die in je beddengoed en matras gaan zitten). Mijn bed reinig ik nu iedere dag en mijn lakens hangen elke dag in de zon. Na wat klein ongedierte zoals een gekko, kleine spinnen, de grote hoeveelheid muggen en een grote tor is dit toch wel het meest vervelende beestje tot nu toe. Ik kon mezelf een paar dagen geleden omschrijven als een dalmatiër met rode vlekken in plaats van zwart. Het idee dat er beestjes in je matras leven en eruit komen als ze honger hebben geeft me nou niet echt een rustgevend gevoel.

Midden in de nacht word ik regelmatig wakker, hier is het nooit echt stil, maar daar had ik voorheen geen moeite mee. Ik kan namelijk makkelijk door veel geluiden heen slapen en was er hier ook zo aan gewend. Nu ik veel dingen heb om over na te denken gaat dit vele malen lastiger. De geluiden in de nacht variëren regelmatig en over het algemeen zijn het de honden die het hier s'nachts overnemen en met elkaar vechten. Als deze ophouden beginnen de katten hard te krijsen. De katten hier zijn net krijsende baby's. Verder is er nog het geluid van een man te horen, het lijkt meer op het geluid dat van een portofoon afkomstig is, dan op het geluid van een tv.

Heel vroeg in de ochtend word je weer gewekt met een gebed of de kinderen/mensen die buiten rond lopen. Vanmiddag heb ik op het betonnen dak geslapen met alleen een kussen. Klinkt niet super comfortabel, maar dit was het beste uurtje slaap tot nu toe van deze week. Dit hoort er ook allemaal bij. Op alles wat hier wel goed gaat is dit maar één druppel op een gloeiende plaat.

Dit wil ik graag jullie delen, omdat dit er ook allemaal bij hoort. In landen zoals dit kom je deze problemen wel vaker tegen. Hopelijk slaap ik snel weer wat beter.

Reacties

Reacties

Nico

Misschien toch een nieuw matrasje kopen op de markt en de oude weggooien. En je bed een keer echt goed schoonmaken en de lakens wassen in The Golden House.

En geloof me... van die schuimachtige oordopjes werken perfect. Die verkopen ze daar ook. Ik gebruik ze altijd als ik in Myanmar ben. Wel je telefoon vlak naast je kussen leggen, anders hoor je je wekker niet meer. Succes!

joke

Ja Michelle..herkenbaar die geluiden ..ook ik gebruikte oordopjes.Bedwanzen heb ik niet gehad maar wat Nico schrijft zou ik ook doen.Nieuw matrasje of omruilen met n nieuwere via Monica op kantoor P.DO regelen en de lakens n keer met machine wassen.
groetjes aan allen daar en nog heel veel plezier.

Roel

Wel heftig, je hebt je slaap toch nodig.

Michelle (blogger)

Dankjewel voor alle lieve tips. Vele oordoppen heb ik meegenomen vanuit Nederland maar ik gebruik ze s'nachts nooit. Het matras is meer als vier keer gereinigd en mijn dekens en kleren allemaal gewassen en hangen elke dag in de zon. Die beestjes kunnen daar niet tegen. Ook ligt alles nu op een gladde vloer ook daar kunnen ze niet goed tegen schijnt het een betonnen vloer ook niet maar wil niet alles op het dak leggen. Het is niet 100 procent zeker dat ze in mijn bed zitten omdat ik ze maar op sommige plekken had. Als ze er wel zaten zijn ze nu waarschijk al dood, maar dit weet ik pas over een paar weken zeker want de beten zijn nooit de dag erna zichtbaar. Gisteren ben ik rond drie uur s middags naar bed gegaan en werd rond 12 uur vannacht wakker, daarna ben ik weer gaan slapen tot 7 uur dus voel me nu al stukken beter.

Femke (de buuf)

Weer even bijgelezen en gelukkig is het voornaamste uit je verhalen erg positief, ondanks dat er ook ff een dipje in zit. Helaas hoort dat er ook bij, maar wat ik van je lees en de foto's/filmpjes die ik van je zie, vind ik het echt kei stoer en dapper van je wat je allemaal doet en onderneemt (voor jezelf én anderen). Je kunt echt kei trots zijn op jezelf en ik denk dat je ouders/Ben dat ook absoluut zijn, wat ben je toch een mooi mens!!! Ga zo door, geniet van je rust (zodra dat lukt) en geniet van alle ervaringen (zelfs de bedwantsen....., zorgt altijd voor leuke verhalen....achteraf....). Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!