Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Mandala's maken

Een nieuwe dag en een nieuwe les. Ik ga mandala's maken met de kinderen.

Zoals ik in elke les probeer, zorg ik voor differentiatie in mijn les. De kinderen kunnen dus kiezen uit een kant en klare mandala die ze alleen hoeven in te kleuren of een mandala waar ik lege vlakken in heb gelaten, zodat ze deze zelf kunnen opvullen en als laatste één die ze helemaal zelf kunnen ontwerpen. Veel kinderen willen het toch zelf proberen. Iedereen gaat snel aan de slag. Kinderen die al snel klaar zijn vragen of ze er nog één mogen maken. Waarom ook niet, er is meer dan genoeg materiaal dat ik heb meegenomen en ook genoeg tijd. Het enthousiasme van de kinderen geeft mij weer nieuwe energie.

De volgende dag besluit ik hiermee verder te gaan. Ik ga met de kinderen een mandala maken van afval en 100 rozen die ik langs de straat heb gekocht. In eerste instantie was het lastig om uit te leggen want bloemen worden hier vaak gebruikt als offer voor Boeddha in de pagodes. Na de uitleg en een vertaling door Jasmin maken we een goed begin. De steentjes en het afvalhout verwerken we in de mandala. Als de mandala af is neem ik alle kinderen mee naar de derde verdieping zodat ze van bovenaf kunnen bewonderen wat ze zelf hebben gedaan. Iedereen die mee heeft geholpen krijgt twee roosjes.

Dit was voor mij de eerste keer in mijn leven dat ik buiten een les geef dus ben heel tevreden over hoe het is verlopen.

Reacties

Reacties

Ri-Jeanne

Mooie les Michelle! Goed opgebouwd. Hartelijke groet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!