Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Het eerste deel over Yangon

De laatste weken in Myanmar zijn behoorlijk vol geweest. Daarnaast ben ik nog aan het wennen aan Nederland. Dit heeft ervoor gezorgd dat er even geen verhalen meer geüpload werden. Graag wil ik het toch voor mezelf nog op papier zetten en natuurlijk voor al mijn lieve volgers.

Het eerste deel over Yangon

De dag na de reis door Mingun besluiten we bus tickets te gaan halen voor onze volgende bestemming. Aangekomen bij de shop waar ze de tickets verkopen blijkt dat één bestemmingen die op ons lijstje staat ook mogelijk is. We besluiten de avond bus naar Yangon te pakken want we zijn minimaal 9 uur onderweg.

Tijdens deze busreis slaap ik overal doorheen in tegenstelling tot Ben, hij is continu wakker en moet nog even wennen aan alle veranderingen die op hem af komen.

Halverwege de lange busreis stoppen we bij een grote rust plek waar er allerlei kraampjes staan en een twee tal restaurants, bijna alle inzittende verlaten de bus maar wij blijven zitten en tot onze verontwaardiging horen wij het geluid van een kip! Nadat we elkaar hebben aangekeken van verbazing proberen te zoeken waar het geluid vandaan komt en zien we dat de passagier voor ons een levende kip heeft meegebracht. Uiteindelijk duurt de reis langer dan de geplande 9 uur, ook al heb ik daar zelf weinig van gemerkt.

Eenmaal aangekomen bij het enorme busstation pakken we de taxi, deze taxi wilde ons afzetten bij een groot Hotel in plaats ons gereserveerde Hostel, gelukkig zien we het op tijd en proberen we duidelijk te maken dat we hier niet moeten zijn. Uiteindelijk kunnen we het duidelijk maken aan onze mede passagiers die het weer aan de taxi chauffeur verteld. Na wat rond rijden stopt de taxi langs de kant van de weg en word ons duidelijk gemaakt dat we er zijn, dit vertrouwen we niet helemaal dus besluit Ben samen met de chauffeur naar het Hostel te lopen, dit blijkt halverwege de straat te zitten waar de taxi is gestopt.

We komen erg vroeg in de ochtend aan bij het Hostel en besluiten daarom in het Hostel te ontbijten, na wat rond gekeken te hebben weten we niet zo goed waar we kunnen eten. Het blijkt dat het ontbijt op een klein balkon geserveerd word met in de railing uitklapbaar tafeltjes, hierbij hebben we een uitzicht op de straat. Na het eten gaan we met wat uitleg van het personeel en een gekregen kaart van Hostel op verkenningstocht uit.

Na wat straten met vele kraampjes te hebben gezien gaan we opzoek naar wat plekken die staan aangegeven op ons kaartje. Al snel komen we bij een hindoeïstische tempel die gesloten blijkt te zijn, later als we terug komen is deze wel open en nemen we een kijkje binnenin. Ik had gehoord dat je bij de haven een boot tochtje kon maken, dus dit is de volgende plek waar we heen gaan. Onderweg naar de haven komen we langs een tempel waar we naar binnen willen lopen alleen worden we hier gewezen op een loket waar buitenlanders een ticket moeten kopen om binnen te komen, we besluiten deze dan maar over te slaan. Aangekomen bij de haven zien we de kleine bootjes al liggen en proberen we duidelijk te maken dat we met één van de bootjes mee willen, helaas blijkt er helemaal niemand Engels te verstaan en besluiten we verder te lopen.

We beginnen onderhand ook wat trek te krijgen maar willen niet bij één van de krampjes gaan eten, we vinden een heerlijke bakkerij waar we even de tijd nemen om wat te eten.