Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Op de school

Reacties

Reacties

Richard Abels

Hallo Michelle,
Mijn bericht is wel wat laat, ik heb Myanmar verkeerd gespeld, waardoor ik niet op jouw website kon komen. Maar nu is het me dus alsnog gelukt, nadat ik een reportage over Myanmar zag en aan jou moest denken.
Ik ben kris kras door je reportages gegaan . Je hebt heel veel avonturen beleeft en veel gezien. Waar ik een beetje jaloers op ben is het feit dat tekenen over de hele wereld wel beoefend word en deze foto spreekt mij zeer aan. Jij hebt je klasje goed onder controle en ik zie dat er hard gewerkt word.
Ik vraag me af hoe anders de kinderen zijn. Zij komen uit een grote oude cultuur, ik vraag me af hoe creatief ze zijn. Daarbij denk ik dat het heel belangrijk is ook voor deze kinderen om te tekenen.
Het doet me denken aan een tekenproject dat in Peru werd georganiseerd voor jonge kinderen in de Andes die geweldig konden tekenen voor dat ze naar school gingen.
Oudere kinderen waren deze vrijheid helemaal kwijt. Met andere woorden er was iets met het onderwijs, waardoor spontaniteit verloren ging.
Daar zou ik met jou nog wel eens over willen praten, daarmee kan je namelijk ook iets begrijpen waarom onze leerlingen zo tekenen zoals ze tekenen.

Groeten, Richard

Michelle (Blogger)

Hee Richard! Wat leuk om een bericht te mogen ontvangen van jou! Jammer dat je niet vanaf het begin mee hebt kunnen kijken, maar alles blijft online dus neem de tijd als je zin hebt het door te lezen. Ik heb inderdaad veel avonturen beleeft en ook ontzettend veel gezien. Kunstlessen zijn in Myanmar niet altijd vanzelfsprekend. De andere school waarop ik les gaf deed helemaal niks met kunst. Hier heb ik wel een aantal lessen gegeven en die werden erg goed ontvangen! Ze zijn in dit land erg blij om naar school te kunnen de kinderen daar zien dat niet iedereen deze kans krijgt. Vele kinderen werken voor hun ouders en worden weg gehouden van school om geld te verdienen. In het niveau zie je hele verschillen de een kan het wat makkelijker als de ander dit is wat je ook hier in Nederland ziet. De leerlingen hebben de lessen heel leuk ervaren. Daar ben ik heel dankbaar voor. Er komen nog meer verhalen op mijn blog dus als je wilt nog meer leesplezier. Groetjes Michelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!