Michelle-in-Myanmar.reismee.nl

Welkom op mijn reisblog!

Welkom op mijn reisblog!

Voor wie mij nog niet kent zal ik me even voorstellen, mijn naam is Michelle van Asperen, ik ben 22 jaar en ben geboren in het kleine dorpje genaamd Veghel. Momenteel volg ik de studie Fine Art and Design in Education en zit in leerjaar 3.

Op deze site zal ik jullie op de hoogte blijf houden over mijn avonturen en ervaringen.

Mijn bestemming is Myanmar (Zuidoost-Azië) en daar zal ik drie maanden verblijven en ga daar creatieve lessen & activiteiten aanbieden aan de leerlingen van de Phaung Daw Oo High School. Deze kinderen hebben een leeftijd varierend van 4 tot 18 jaar oud.

Het grootste gedeelte van mijn reis ben ik in Mandalay. In Mandalay staat namelijk de Phaung Daw Oo High School. Deze school is in een periode van 20 jaar ontwikkeld tot de school die er nu staat. Hier zal ik al mijn lessen & activiteiten geven.

Nu gaan er ruim 7.000 kinderen naar deze school. Er werken ongeveer 300 docenten en een deel ervan zijn stafleden. Ruim 5.500 kinderen komen elke dag te voet, met de fiets of met de bus naar school. Zo'n 1.600 kinderen wonen permanent in de verblijven die op het schoolterrein staan. Van deze 1.600 kinderen zijn 750 Novicen (jonge monniken), 400 meisjes van dorpen uit de regio, 200 meisjes van etnische afkomst, 50 straatkinderen en in The Golden House zo'n 200 weeskinderen en kinderen uit arme gezinnen.

Op het schoolterrein staat een enorm schoolgebouw met 50 lokalen, waarin soms wel 80 kinderen tegelijk les krijgen. Verspreid over het terrein staan ook trainingsruimtes, woongroepen, slaapzalen, eetruimtes, kantoren, een bibliotheek en zelfs een complete dokterskliniek, waar dokters en specialisten uit de stad gratis behandelingen geven aan de kinderen en de armste mensen uit de stad.

Als je op de hoogte gehouden wilt worden van mij reisblog kun je een automatisch mailtje ontvangen wanneer ik een nieuw verhaal of nieuwe foto's plaats. Als je dit graag wilt meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in het rechter kolom.

15 februari zal ik vertrekken naar Myanmar. Ik heb er al enorm veel zin in en wil graag mijn ervaringen met jullie delen. Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust een berichtje achter!

Liefs, Michelle

Femke (de buuf)

Ha Michelle,

Erg bijzonder wat je gaat doen en dat je het gaat doen. Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!!

X Fem

Sabrina (trotse schoonzus)

Heej Michelle, ik vind het erg knap dat je deze reis gaat maken heb er veel bewondering en respect voor. Heel veel succes dikke knuffel xx Sabrina

Jane Smeele (IO Arts)

Hallo Michelle,

In februari ga je naar Myanmar met een missie. Dit heeft veel voorbereiding gekost, maar ik ben ervan overtuigd dat je hier veel voor terug zal krijgen. Ik ben benieuwd naar je avontuur en ervaringen. Ik wens je heel veel succes en geluk. Je weet me te vinden, mocht je me nodig hebben.
Jane

Jeroen Janssen

Hoi Michelle,

Gaaf vooruitzicht! Ik weet zeker dat je een geweldige tijd gaat hebben. Maar pas op, dit soort avonturen kunnen erg verslavend uitpakken... ;)

Veel succes en plezier!

Gr Jeroen

Jos Laugs Docent-coach FADE

Hoi Michelle,
Te gek! Dit moeten (...) vele studenten van FADE gaan doen.
Jij bent nu ambassadrice voor ons!
Ik hoop dat je volgende week (!!!) begint bij FADE 2. Zeg maar een soort introotje voor jou en voor hun.
Veel succes en ik zal met plezier en aandacht jouw verhalen gaan lezen.
Groeten van Jos

Romy Lasoe (FADE)

Hoi Michelle,

Super leuk dat ik je op deze manier kan volgens tijdens je gave reis naar Myanmar, wat een ervaring! Ik wens je heel veel succes én plezier, ik kijk al uit naar je volgende blog.

Liefs,
Romy

Michelle van Asperen (Blogger)

Dankjewel voor alle lieve reacties. Ik kan niet omschrijven hoe fijn ik het vind dat iedereen zo met mij mee leeft. Internationalisering ga ik zeker promoten. Alleen van de voorbereidingen heb ik al veel geleerd. Al weet ik nu al zeker dat ik van deze reis nog meer zal leren. Ik hou jullie op de hoogte!

Bennie

Schat, nu is je reis ECHT begonnen!
Vanmorgen hebben we samen nog lekker kunnen genieten van een ontbijtje, daarna heb ik je met veel pijn en moeite naar Schiphol gebracht waar we elkaar na een paar tranen en stevige knuffels gedag hebben gezegd! Ontzettend veel plezier, geniet van deze mooie reis en maak er een onvergetelijke ervaring van! Ik kan niet wachten tot ik je na reis!
Dikke kus!

Sanne ( je lieftallige vriendin)

Lieverd veel succes en geniet er maar van! Maar wat ga ik jou missen!!!! Wees voorzichtig en zuinig op jezelf, loveyouuuuuu

Marga

Heel veel plezier en geniet ervan meisje gr pa en ma hvj xxxxxx

Karin Eppink

Superstoer dat je dit doet Michelle! Heel veel plezier en succes, geniet van deze bijzondere tijd :)

Dick Evers

Ben je al daar?
Veel succes en pas op jezelf.

Iris

Heel veel succes en plezier gewenst en vooral genieten!!!!
Leuk dat we al tijdens je reis verhalen kunnen lezen????

Patrick en joyce van doorn

Heel veel plezier!! Geniet ervan!